Monday, September 17, 2012

Crochet or knitting?



Een tijdje geleden was ik in de winkel bij EchtStudio toen ik een hele mooie sjaal zag liggen. De sjaal was gebreid met Drops Polaris. Tijdens de herfst van vorig jaar was ik ook al aan zo'n sjaal begonnen, maar toen had ik 'm gehaakt. Ik was niet zo blij met hoe hij er uit kwam te zien, en daarom was (en is) hij nog niet af. In de winkel van EchtStudio heb ik meteen drie bollen Drops Polaris gekocht, en ik heb mijn breinaalden (maat 25mm) ergens onderuit een la getoverd. Na twee avonden was de sjaal af. Ik ben er heel erg blij mee en ik weet nu zeker dat ik binnenkort de gehaakte sjaal uit ga halen en 'm overnieuw ga breien. Ik denk dat het dan wel wordt zoals ik graag wil.
p.s. de sjaal is gebreid door telkens een rij recht en een rij averecht te breien. Ik heb in totaal 15 steken opgezet.

Some time ago I was in the shop of EchtStudio when I saw this lovely scarf. The scarf was knitted with Drops Polaris. During last years' fall I started on a scarf like this, but I crocheted it. I wasn't happy with the way it turned out, and therefore it wasn't (and isn't) finished yet. In the shop of EchtStudio I immediately bought three balls of Drops Polaris and I pulled out my knitting needles (size 25mm). After two nights the scarf was finished. I'm really happy with it and I'm sure that I'll grab my crochet scarf pretty soon, unravel it and knit it all over again. I think it will turn out the way I want it like that.
p.s. I knitted the sjawl by repeating one row knit stitches and one row purl stitches. I casted on 15 stitches.

22 comments:

  1. Mooi kleurtje!
    Lekker zacht, lekker warm ;-)

    ReplyDelete
  2. mooi, lekker zacht! jammer dat die ander uitgehaald moet worden, maar half af is ook maar half af! Succes!
    Groetjes Hannie

    ReplyDelete
  3. Erg mooi ! Ik denk dat het wat soepeler valt als het gebreid is of niet?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi! Ja, dat klopt inderdaad. Door het haken werd het allemaal te stijf en daarnaast vind ik de breisteek mooier voor een sjaal.

      Delete
    2. je kunt hem ook haken met nld 20 of 25?!? Zodat ie soepeler wordt!

      Delete
    3. Ja, dat zou ook kunnen. Ik weet niet meer welke haaknaald ik destijds gebruikt heb. Ik denk een die kleiner was.

      Delete
  4. It's beautiful!! Thread are great, must be very warm :)

    Not long ago I have also tried to knit by big needles, it's so cool and fast.
    This is my scarf knitted by 25 mm needles
    http://rukodelkimollymj.blogspot.com/2012/04/new-scarf.html

    ReplyDelete
  5. Oh it's so pretty and I'm so rubbish at knitting that I can't try to make one...boo! I love the colour too :o) xxx

    ReplyDelete
  6. Leuk, ben blij dat we ook deze winter weer met een col kunnen lopen. Kun je zo heerlijk in weg duiken.
    Misschien ga ik ook weer eens iets met mijn breinaalden doen, ipv haken...
    Liefs, Melanie

    ReplyDelete
  7. Wat een prachtige sjaal, ziet er fijn uit!
    Ik brei momenteel colsjaals van Zpagetti, en deze worden 10x mooier
    door ze te breien dan dat ik ze zou haken.
    Kiezen tussen breien of haken wordt lastig...t'is beiden zo heerlijk om te doen ;-)

    xx

    ReplyDelete
  8. Mooi! Ziet er lekker dik uit :)

    ReplyDelete
  9. Love it! The color and simplicity is more than delightful!

    ReplyDelete
  10. Looks very pretty..Thanks for writing one line pattern :)

    ReplyDelete
  11. it's beautiful! I wish I could knitt, I can only crochet.

    ReplyDelete
  12. great !
    Greetings from Poland :D
    Katarzyna

    www.sajuki.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. Warm & Cozy..!! ( heb je 3 bollen gebruikt voor deze sjaal?)
    XMir

    ReplyDelete
  14. Oh what a great idea. and it looks so pretty. Thanks for joining TTT. Hugs, Marty

    ReplyDelete
  15. I am a knitter myself, and it is such a pretty scarf. Love the color! Thanks for sharing your inspiration with Sunday’s Best – you helped make the party a success!

    ReplyDelete